arian2012news

http://arianzolfaghari.wordpress.com

  • مصاحبه آرین میرذوالفقاری با رادئو اسرائیل RADIO RADIS IN

  • مصاحبه آرین میرذوالفقاری با شبکه ایران آریائی

پدر شهید میثم عبادی: آقای لاریجانی! چطور دروغ به این بزرگی گفتید؟

Posted by arian2012news در سپتامبر 12, 2011

بیش از دو سال از روزهایی که تعدادی از جوانان حامی جنبش سبز به گناه حق طلبی کشته شدند، می گذرد. جوانانی که به خاطر اعتراض به تقلب و دروغ در انتخابات ریاست جمهوری دهم به ضرب گلوله از پای در آمدند. این روزها خانواده های داغدار این جوانان اغلب با درهای بسته دادگاه های کشور روبه رو می شوند، دادگاه هایی که قاضی القضات آن مدعی می شود به جز یک جوان، کسی دیگری در اعتراضات بعد از انتخابات کشته نشده است.اصغر عبادی، پدر میثم عبادی جوان ترین شهید جنبش سبز، یکی ازاین خانواده های داغدار است. او وقتی امسال در ماه مبارک رمضان برای پیگیری پرونده پسرش به دادگاه مراجعه کرد، مطلع شد که مسئولان دادگاه پرونده فرزندش را مختومه اعلام می کنند. او می گوید که دیگر نمی داند برای پیگیری پرونده پسرش باید به کجا مراجعه کند.

پدر میثم عبادی همچنین در گفت و گو با خبرنگار کلمه می گوید که حرفهای صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، به شدت او را خشمگین کرده و او تنها یک تقاضا از مسئولان دارد: اینکه اجازه دهند او و دیگر خانواده های شهدای جنبش سبز با لاریجانی دیدار داشته باشند تا او بتواند آنها را ببیند و صدایشان را بشنود، حتی اگر این دیدار به قیمت کشته شدن خود او تمام شود.

صادق لاریجانی چندی پیش مدعی شد که تنها یک نفر در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری کشته شده است.

میثم عبادی، جوان ترین شهید جنبش سبز، ۲۴ خردادماه سال ۸۸ در یکی از تجمعات اعتراضی پس از انتخابات به قتل رسید. میثم کارگری بود که برای کمک به خانواده اش از چهارده سالگی در یک کارگاه خیاطی کار می کرد. با گذشت بیش از دو سال از شهادت میثم، هنوز خانواده او لباس مشکی بر تن دارند و ناباورانه به سوگ این جوان نشسته اند.

گفت و گوی خبرنگار کلمه را با این پدر داغدیده را در ادامه می خوانید:

آقای عبادی! از آخرین وضعیت پرونده میثم بگویید؟ آیا ضارب یا ضاربان او سرانجام معرفی شدند و مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند؟

من نیمه ماه رمضان بود که برای پیگیری دوباره پرونده میثم به شعبه ۳ دادگاه جنایی مراجعه کردم، اما قاضی پرونده گفت که پرونده مختومه شده و دیگر نباید به آنجا مراجعه کنم.

شما توضیحی در این باره نخواستید؟ یعنی نپرسیدید چرا پرونده بدون رسیدن به نتیجه مشخصی مختومه شده است؟

چرا، اما قاضی برخورد بدی با من کرد و گفت: هیچ توضیحی ندارم بدهم. او گفت: دیگر مزاحم من نشو و برو دهانت را به سوی آسمان باز کن، از ما کاری بر نمی آید. وقتی این حرفها را می زد، گریه ام گرفت و از اتاق بیرون آمدم. اما قاضی قبلی بارها به من می گفت که به احتمال ۹۵ درصد قاتل پسرت را پیدا می کنیم و تا سه سال هم هیچکس نمی تواند پرونده را مختومه کند. شاید هم به همین خاطر بود که پرونده را از آن قاضی گرفتند. اسم آن قاضی، شاملو بود و مسئول شعبه یک دادگاه جنایی بود. حتی یک بار همان ابتدا قاتل پسرم را دستگیر کردند و بعد رهایش کردند. مسئولان نمی خواهند به این پرونده ها رسیدگی کنند.

چه کسی را به عنوان ضارب دستگیر کردند؟

یک بسیجی به اسم محمد بود. چند ماه هم زندان بود، اما بدون هیچ توضیحی آزاد شد. به ما که چیزی نگفتند.

مسئولان به بعضی خانواده های شهدای جنبش سبز پیشنهاد پرداخت دیه داده اند. به شما هم چنین پیشنهادی داده اند؟

کسی به ما چیزی نگفته، اما من دیه نمی خواهم و اگر همه شهر را هم به من بدهند، قبول نمی کنم. ما فقط می خواهیم قاتل پسرم را معرفی و مجازات کنند.

آقای عبادی! چند روز پیش آقای لاریجانی رییس قوه قضاییه گفتند تنها یک نفر در جریان اعتراض های پس از انتخابات کشته شده است. شما این سخنان را شنیدید؟ آیا در این باره نظری دارید؟

من وقتی حرفهای ایشان را شنیدم، تا چند روز شوکه و گیج بودم. آخر چطور رییس قوه قضاییه چنین حرفهایی می زند؟ خود من چند بار برای پیگیری پرونده میثم به دفترش رفتم که البته راهم ندادند، آخرین بار هم همین چند روز قبل بود. مگر نه اینکه در روزنامه های رسمی ایران هم چند بار اعلام کردند که بیش از بیست نفر در این حوادث کشته شدند و حتی در جریان کهریزک سه نفر کشته اعلام شد؛ حالا چطور آقای لاریجانی چنین حرفهایی می زند؟ آیا از روی خانواده ها خجالت نمی کشد؟ من حتی در بهشت زهرا بارها آدمهایی را دیده ام که دنبال قبر و نام و نشانی از فرزندانشان می گردند.

اگر روزی آقای لاریجانی را ببینید، به او چه می گویید؟

من خواسته ام از مسئولان همین است که ترتیب دیدار ما را با ایشان بدهند. من آن موقع از ایشان می پرسم چطور دروغ به این بزرگی گفته اند؟ حتی اگر این سخنان به قیمت کشته شدنم تمام شود. در بهشت زهرا تعداد دیگری از خانواده شهدا را دیده ام که چنین درخواستی دارند، ما هستیم و کسی نمی تواند منکر وجود ما و فرزندان شهیدمان شود.

اقدام بعدی تان برای پی گیری پرونده میثم چیست؟

من دیگر گیج و مستاصلم. نمی دانم باید کجا بروم. چند روز پیش باز هم به دفتر آقای لاریجانی مراجعه کردم اما راهم ندادند. اداره آگاهی هم که اعلام کرده پرونده مختومه شده و دیگر راهی برایم نمانده، فقط می دانم که کسی در دولت قصد رسیدگی به پرونده فرزندان بی گناه ما را ندارد و این بار فقط باید دادمان را پیش خدا ببریم


پاسخی بگذارید

 
